Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

12.16.2017

7 premier na przytulne, zimowe wieczory


Chwila, stop! Zaparzcie sobie pyszną herbatkę i koniecznie rozsiądźcie wygodnie w fotelu lub na ulubionej kanapie. Puchaty kocyk w gotowości? Cieplutko? No, to startujemy! Przed nami 7 nowości na przytulne, zimowe wieczory :).

Zaczynając od dwóch długo wyczekiwanych, nowych wydań:

♥1. Victoria Alexander - "Komedia świąteczna"
Data premiery: 2017-11-22
Wydawnictwo: W.A.B.

O czym jest? Angielska Lady Camille marzy o ślubie z bogatym księciem. Wysoce odpowiedni kandydat na męża - książę - marzy o idealnych, spokojnych świętach w typowo angielskiej rodzinie. Szczęśliwym trafem, wygląda na to, że ich życzenia się spełnią: z maaaałą pomocą aktorów zastępujących zwariowanych krewnych naszej angielskiej Lady ;). Ale, o nie! Czy to nie była miłość Camille na horyzoncie?!

Czym zwróciła moją uwagę? Na tę książkę natrafiłam jeszcze na studiach, szukając w ulubionej księgarni tytułów na świąteczną wymianę u Fenko. Jej odświętna okładka i nietypowy opis zupełnie mnie oczarowały. Taka radosna mieszanka stylów Dickensa i Jane Austen we współczesnym wydaniu! Nie było wyjścia - od razu kupiłam trzy egzemplarze :D.

♥2. Marissa Meyer - "Cinder" (Saga Księżycowa, tom 1)
Data premiery: 2017-11-22
Wydawnictwo: Papierowy księżyc

O czym jest? O kopciuszku w kosmosie :D. Naszemu kopciuszkowi daleko jest jednak od delikatnej gosposi, wielbicielki ekologicznych dyni / karocy, której myszy szyją falbaniaste sukienki. Nie dość, że jest cyborgiem, to do tego jeszcze utalentowanym mechanikiem! No, ale w jej życiu także pojawi się książę ;). I nieźle namiesza!

Czym zwróciła moją uwagę? Lubię powieści na motywach bajkowych i uwielbiam science-fiction. Do tego słyszałam o tej serii naprawdę wiele dobrych opinii :). Skusiłam się. Znajoma już obiecała pożyczyć mi resztę w oryginale. Może zrobię sobie mini-maraton...? :)
Fragment okładki "Cinder" w wydaniu Papierowego Księżyca. Jak dla mnie, to ta okładka idealnie reprezentuje motywy połączone w tej powieści: typowo bajkowy i klasyczny science-fiction :). Na razie nie wiem, czy kolor czerwony ma tu jakąś specjalną symbolikę. Za to na pewno przyciąga uwagę ♥.
♥3. Daria Galateria "Wersal. Etykieta na dworze Króla Słońce "
Data premiery: 2017-12-01
Wydawnictwo: Astra

O czym jest? Przez anegdoty o codziennym życiu dworu Ludwika XIV.

Czym zwróciła moją uwagę? W moich ostatnich czytadłach przewija się sporo francuskich motywów. W tym przypadku, apetyt rośnie mi w miarę jedzenia ;).

♥4. Laurie Lee - "Cydr z Rosie"
Data premiery: 2017-12-04
Wydawnictwo: Zysk i S-ka

O czym jest? Malowniczo i z humorem o zapomnianej Anglii - na przykładzie malutkiej wsi tuż po I Wojnie Światowej.

Czym zwróciła moją uwagę? Okładką w wesołych, cieplutkich odcieniach :). Co poradzę - jestem wzrokowcem... Ale tematyka też mi się bardzo podoba. Brzmi wręcz kojąco :).

♥5. David Day - "Atlas Tolkienowski"
Data premiery: 2017-12-13
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
O czym jest? To bogato ilustrowany atlas dla miłośników Tolkiena. Po prostu - wszystkie najważniejsze wydarzenia, postaci i miejsca w jednym, ślicznym wydaniu.

Czym zwróciła moją uwagę? Jedna z moich bliskich osób wręcz uwielbia świat stworzony przez tego Autora. Może to dobry pomysł na prezent?

♥6. Douglas Preston - "Zaginione miasto Boga Małp"
Data premiery: 2018-01-17
Wydawnictwo: Agora

O czym jest? O pionierskiej ekspedycji w serce jednej z najbardziej niedostępnych dżungli świata. Prawdziwa historia godna filmowego Indiany Jonesa!

Czym zwróciła moją uwagę? Przyda mi się na styczeń jakaś książka z dreszczykiem. Czemu nie podróżnicza? Do tego o Hondurasie chyba jeszcze nigdy nic nie czytałam...

♥7. Orly Wahba - "Kindness Boomerang. 365 sposobów jak zmienić świat i siebie"
Data premiery: 2018-01-17
Wydawnictwo: Buchmann

O czym jest? To kalendarz / książka pełna pomysłów, jak pozytywnie podejść do swojego otoczenia i tym samym - zmienić na lepsze i siebie, i świat :).

Czym zwróciła moją uwagę? 2017 rok brzmi jak anty-reklama ludzkości. Dobrze jest czasami przypomnieć sobie też o jej dobrych stronach, nawet przez prawdopodobnie cukierkowo słodką książkę ;).

A co Was kusi tej zimy?

17 komentarzy:

  1. "Cydr z Rosie" i "Zaginione miasto Boga Małp" brzmią ciekawie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najchętniej bym przeczytała "Cinder" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A gdzie 3 i 4? :D Dla mnie brakuje tu jakiegoś kryminału :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, żesz. Wcięło przy edycji. Chyba już tak zostawię z lenistwa tylko nr zmienię ;D. A kryminały średnio lubię - się na nich nie znam...

      Usuń
  4. Muszę przyznać, że całkiem ciekawe propozycje coś wybiorę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta pierwsza mnie nawet zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś niespecjalnie widzę tutaj coś dla siebie. Chyba zrobiłam się dosyć wybredna ostatnio :p ale w te święta zamierzam przeczytać kilka książek, które czekały na mnie od dawna na półce.

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zawsze każdemu będę polecać "Cinder" - UWIELBIAM Sagę Księżycową <3

    OdpowiedzUsuń
  8. "Zaginione miasto Boga Małp" to tytuł, który mnie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  9. Saga księżycowa zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę się wziąć za "Cinder" ❤

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja teraz czytam świetną książkę o Radziwiłłach, ale może i ten "Wersal" by mnie skusił.

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty