Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

10.20.2019

Premiery książek - październik i listopad 2019

Jak tam Wam jesień mija? Zapasy książek i herbaty się nie kończą? U mnie dobrych lektur pewnie jeszcze na niejedną jesień starczy :D. No, ale co tam szkodzi zerknąć na nowości ;).


Październik:

♥1. J.K. Rowling - "Harry Potter i Czara Ognia" (wydanie ilustrowane przez Jima Kay'a)
Data premiery: 2019-10-08
Wydawnictwo: Media Rodzina

Kolejna część fantazyjnie przyozdobiona przez Jima Kay'a :).

Recenzja poprzedniej pozycji w tej edycji -> klik!

Jima Kay'a już w Polsce znamy, więc oczekiwania są dość wysokie ^^.  W końcu, ten ilustrator naprawdę wkłada w swoje prace całe serce! 

Na pierwszy rzut oka, ilustracje w czwartym tomie prezentują się świetnie. Niektóre - pomimo mroczniejszego klimatu książki - wprost bajecznie kolorowo :). Niestety, podobno jest ich trochę mniej na stronę. Jak tam, widział już ktoś egzemplarz na żywo?

♥2. Graham Winston - pakiety z serii "Dziedzictwo Rodu Poldarków"
Data premiery: 2019-10-16
Wydawnictwo Czarna Owca

Seria historyczno-obyczajowa. Coś dla fanów słynnego serialu. Wielotomowa - więc jeśli się jest zdecydowanym, warto podratować budżet kupując w pakiecie ;).

♥3. Tsering Shakya - "Smok w Krainie Śniegu. Współczesna historia Tybetu"
Data premiery: 2019-10-22
Wydawnictwo: PIW Państwowy Instytut Wydawniczy

Prawie 600 stron, typowo dla pasjonatów :D. Ujęcie podobno gruntowne i obiektywne. Ja już kiedyś jedną pozycję o Tybecie czytałam. Historia trudna, ale zdecydowanie ciekawa.

♥4. Edward Brooke-Hitching - "Atlas Nieba"

Data premiery: 2019-10-29
Dom Wydawniczy Rebis

Kolejny pięknie ilustrowany atlas Brooke-Hitchinga. Jak zawsze świetnie wydany - choć w specyficznym stylu. Wielbiciele starych map spokojnie mogą się zaopatrzyć w całą serię :D.

♥5. Gabriela Gargaś - "Szczęście przy kominku"
Data premiery: 2019-10-30
Wydawnictwo: Czwarta Strona

O magii Świąt z klimatycznym antykwariatem w tle. Wiem, wiem - polskich książek świątecznych jest od paru lat od groma, a ja tylko jedną z licznych nowych wymieniam! No, ale czy ta akurat nie brzmi wyjątkowo sympatycznie?

♥6 Ashley Elston - "10 randek w ciemno"
Data premiery: 2019-10-30
Wydawnictwo Dolnośląskie

YA o dziewczynie ze złamanym sercem - którą rodzinka z babcią na czele postanawia na pocieszenie... koniecznie wyswatać :D. Fabuła jak na YA nietypowa, w sieci opinie pozytywne... Ogólnie uważam, że brzmi ciepło i zabawnie :).

Listopad:


♥7. Edward Rutherfurd - "Irlandia"

Data premiery: 2019-11-13
Wydawnictwo Czarna Owca

Porządna pozycja - o historii, o kulturze. Według opisów w sieci - "porywająca irlandzka saga". Tutaj również warto zapolować na pakiet. Widziałam już zapowiedź razem z "Dublinem" tego samego Autora (na Nieprzeczytane).


Tym razem, przyznam, że jeszcze na nic się całkiem nie zdecydowałam. "10 randek w ciemno"  i "Szczęście przy kominku" zapisuję na później, a na razie wykańczam powolusieńku zapasy :D.

A Wy coś ostatnio wypatrzyliście dla siebie?

22 komentarze:

  1. Tych nowości książkowych na jesień i zima jest tak dużo, że sama nie potrafię się zdecydować, co czytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przeglądałam, to zdecydowanie więcej w Twoim typie ich jest teraz, niż w moim ;). I kryminałów też pełno na jesień.

      Usuń
  2. Mam tak samo - nic mnie nie porwało. Ja czekam na ostatni tom "Kłamcy" w nowym wydaniu, w dużej mierze specjalnie po niego wybieram się na Targi Książki w Krakowie - ma mieć wtedy premierę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie dobrych lektur i herbaty zawszs pod dostatkiem☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ciast, jak widzę po blogu :D. Ostatnio zrobiłam to Twoje czekoladowe z jabłkami - pycha wyszło :).

      Usuń
  4. bardzo się cieszę, że jest tyle nowości :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wyborem lektury u mnie problemu nigdy nie ma :-)))) bardziej ... z czasem na czytanie :-((( Ale od czegóż są noce prawda? Obecnie na "tapecie" u mnie "Wkręceni" (Steve Cavanagh) i cóż wkręciłam się. W kolejce czeka już moja ukochana Agnieszka Olejnik i "Szczypta nadziei" i sporo innnych nowości. U mnie oczywiście wszystko na czytnik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekonałam się w tym roku do audiobooków, a i czytnik mnie zaczyna kusić teraz :D

      Usuń
  6. Ostatnio dałam sobie bana na kupowanie nowych książek, ale na Targach Książki w Krakowie chyba na coś się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na tych Targach akurat zwykle mało kupowałam, bo i ceny mało zachęcające były. Daj znać, czy w tym roku dało się coś upolować ^^

      Usuń
  7. Szczęście przy kominku bym chętnie przeczytała :) Pozdrawiam i zostaję na dłużej <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Z Twojej listy łakomym okiem spoglądam na ilustrowanego Harry'ego :) Zaopatrzę się na pewno, tylko jeszcze trzecia część niekupiona :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda że jesień i zimą będą zasypane książkami w zasadzie już są :) sama kupiłam już 40 książek tylko zastanawiam się kiedy ja to wszystko przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łaa, 40? No, to na parę jesieni starczy! Ale nie śmieję się, bo sama mam zapasy spore :D.

      Usuń
  10. Hmm, zaintrygowała mnie tą "Irlandią", a naprawdę lubię ten kraj i jego mieszkańców :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię twórczość Gargaś, więc pewnie sięgnę po jej najnowszy tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  12. OOO ,,Irlandia" wychodzi, super nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Do Harry ego Pottera robiłam już kilka podejść i powiem Ci że nie mogę się przekonać. Wszyscy mi mówią że to takie super a mnie nie porwało. Ani książka ani film. Zdecydowanie wolę Tolkiena. Jest trudniejszy, ale przekonał mnie natychmiast, a Harry... no cóż, niestety

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty