Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

12.21.2019

Jak wejść w świąteczny nastrój?

Już za chwilkę Wigilia, a większość z nas jest nadal w pędzie i w pędzie też rozpocznie Święta. I jak tu wejść w świąteczny nastrój? 

Jak naładować baterie tak, żeby na Boże Narodzenie podejść do świata z uśmiechem? Żeby nie dać się wyprowadzić z równowagi co bardziej irytującym osóbkom? Żeby przy tym całym rozgardiaszu nawet trochę - odważmy się to zasugerować - odpocząć? 

Poniżej parę pomysłów. I nie, świąteczne swetry nieobowiązkowe ;D.

Mikołajowo-czerwone cudo z Reserved :D

♥1. Szybko dokończyć sprawunki, już szerokim łukiem omijać sklepy, zwłaszcza centra handlowe

Frustrujące korki i równie sfrustrowany tłum - chyba nie muszę mówić więcej?

♥2. Zrobić generalne porządki i cieszyć się czystym domem! 

Wiem, wiem. Nie jest to najprzyjemniejsza część przygotowań. Tak, wszyscy marzymy o odpoczynku. Ale jak dobrze jest już na starcie mieć to z głowy!

Ludzie z natury czują się lepiej w czystym, niezagraconym otoczeniu. Pomyślcie, jak wspaniale jest się zakopać w nowej, świeżutko pachnącej pościeli :).

♥3. Włączyć świąteczną muzykę i zacząć dekorować! 

Lśniący, czyściutki dom jest jak białe płótno dla artysty - nie wiem jak Was, ale mnie wprost kusi do przyozdobienia. Czy na elegancko, czy w barokowym, aniołkowym przepychu ;) - dajmy się więc ponieść wyobraźni!

Ja już siebie widzę - podjadającą mandarynki - wśród światełek w domu pachnącym choinką :D.

Entuzjastyczny pierniczek z C&A :D

♥4. Dać szansę DIY, czyli projektom typu zrób to sam

Przy czym taki projekt wcale nie musi być zaawansowany. Chcecie zrobić aniołka z gotowej serwetki albo pracowicie nabić pomarańczę goździkami? Super! 

Warto cokolwiek spróbować, nawet jeśli "ma się dwie lewe ręce". Każdy ma w sobie jakiś talent - trzeba po prostu znaleźć odpowiedni projekt :). Grunt to dobry filmik z instrukcjami i cierpliwość!

♥5. Przygotować słodkości 

Nawet jak ktoś nie lubi, nie umie piec ciast i ciasteczek, to sam wybór, czy dekorowanie też może sprawić frajdę :). A w sieci jest do tego pełno pomysłów na proste, a bajecznie kolorowe, zimowe deserki.

♥6. Wspólnie ulepić prawdziwą armię uszek! 

Nie zapomnijcie o ostatnio obowiązkowej fotorelacji ;).

♥7. Spakować prezenty dla najbliższych :). 

Nie dość, że to przesympatyczne zajęcie, to jeszcze jedna rzecz mniej do ogarnięcia tuż przed godziną 0 :).

Urocze pingwinki z C&A

♥8. Po prostu spędzić razem wieczór na luzie, z kakao i dobrą, świąteczną książką lub filmem. 

Dla złapania oddechu ;). Najlepiej pod puchatym kocykiem z ulubionymi osobami, czy zwierzakami przy boku.

Boże Narodzenie to czas dla nas, dla rodziny i przyjaciół! Najgorsze, co można zrobić, to zapomnieć o tym, co najważniejsze w ferworze przygotowań do "idealnych" Świąt "jak z magazynu".

♥9. Zaplanować chwilkę tylko dla siebie. 

Wziąć relaksującą kąpiel, poeksperymentować z makijażem, przygotować strój na Wigilię, pomalować paznokcie w rytmie świątecznych hitów. 

Skoczyć na jeszcze otwarty basen, albo do świątecznie ubranego kościółka. Wedle uznania :).

♥10. Wybrać się w ostatniej chwili na wieczorny spacer po pięknie przyozdobionym mieście, na jarmark świąteczny, czy koncert kolęd. 

Może spotkać się przy okazji z drugą połówką, przyjaciółmi, czy rodzeństwem, pogadać, bez pośpiechu wypić grzane wino i coś przekąsić - chłonąć atmosferę :).


A jak Wy przygotowujecie się do Świąt?


P.S. Jeśli trafiliście na tę listę w pechowym 2020 roku, zerknijcie na stronę główną. Jak zdążę, wrzucę aktualizację.

33 komentarze:

  1. Świąteczne piosenki i kolędy już od jakiegoś czasu mi towarzyszą. Poza tym świąteczne sweterki, kakao, pianki marshmallows, książka, świeca. To jest to. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od świeczek wolę światełka, ale niektóre świąteczne mają naprawdę ładny zapach :). Moja przyjaciółka na pewno jakieś cudne nowe w tym roku wynajdzie :).

      Usuń
  2. Najważniejsze jest, by zwolnić. Nawet jeśli nie wszystko jest idealnie, nie na tym rzecz polega, żeby usiąść do stołu z wywieszonym jęzorem, padając ze zmęczenia. Nawet jeśli będzie jeden makowiec mniej czy niedomyte okna. Bo przecież nie o to w tym wszystkim chodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! Poza tym, w miarę wypoczęty człowiek jest dużo przyjaźniej nastawiony do otoczenia ;).

      Usuń
  3. Dla mnie najlepszą metodą jest udekorowanie pieknie domu i świateczna muzyczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak możesz - poleć jakiś dobry album :). Na Spotify sobie znajdę ^^. Na razie tylko skaczę pomiędzy różnymi...

      Usuń
  4. Mnie w świąteczny nastrój wprowadzają teraz świąteczne piosenki i książki. Jeszcze jakiś film mam w planach. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świąteczne książki i filmy na pewno gdzieś mi się uda w grafik wcisnąć :D.

      Usuń
  5. Dla mnie ubieranie choinki jest takim symbolicznym wejściem w święta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Choinka wprowadza nas w świąteczny nastrój, tak jest co roku i to mi wystarczy. Do tego jakaś książka też mile widziana :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świateczne sweterki to podstawa w okresie światecznym:)
    A dla mnie aby poczuc w 100% klimat to wigilia, ludzie, choinka i swpolne przezywanie swiat!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ cudowne!!! Ależ ja takie chcę! Wesołych Świąt Bożego Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię przygotowania do Świąt dają radość... Pięknych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szykuję się do Sylwestra :) Napawa optymizmem, robię to poza zasięgiem afer i narzekań o nie wiadomo co :) Jeszcze w tym roku nowa szansa, bo tym razem będę osobą towarzyszącą na balu :) Na samą myśl już robi się przyjemne ciepełko po ciele :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też bardzo lubię świąteczne ubrania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukałam przed tematyczną wigilijką z paczką znajomych :D. W końcu poszłam jednak w czerwonym sweterku z mikołajową czapą ;).

      Usuń
  12. Myślę, że w tym roku udało mi się dostosować do wszystkich tych punktów ;) Pozdrawiam i wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świąteczny klimat... można stworzyć o ile obejdziemy komercje ;)

    Spokojncyh i radosnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie, przygotowania do Świąt, zawsze dają mnóstwo radości :) Wspaniałych świątecznych chwil Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Unie kendy już od początku grudnia leciały, zaliczyłam dwa Jarmarku świąteczne w pięknym zimowym klacie aż żal było do domu wracać bo u nas deszcz ciągle pada. Uwielbiam świata i czekam na nie każdego roku z wielką niecierpliwością :)
    Wesołych Świat :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie najważniejszą rzeczą jest spędzanie czasu z najbliższymi. Serio, to "the most important point". Oczywiście super jest wykorzystać ten czas również na własną regenerację, czytanie ksiażek, robienie prezentów. Te wszystkie propozycje sa, jak najbardziej ok:>


    https://www.youtube.com/watch?v=3b32L7Oudvs

    Zapraszam! Dopiero zaczynam swoją przygodę z yt. Bardzo mi zależy, dlatego ośmielę się prosić o subskrypcję- dla mnie to ogromna motywacja:>
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  17. Na DIY kompletnie nie miałam czasu, ale wszystkie pozostałe Twoje wskazówki z powodzeniem wcieliłam i... BYŁO EKSTRA ŚWIĄTECZNIE. :D
    Wspaniałego świątecznego czasu! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wesołych świąt i szczęśliwego Nowego roku 💕🎅

    OdpowiedzUsuń
  19. Oh so cute ugly sweaters darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystkie pomysły bardzo cenne i niektóre udało mi się zrealizować przed Świętami. Teraz między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem mam nadzieję, że znajdę chwilę na resztę - jak np. długą kąpiel lub wieczór z książką i gorącą czekoladą!

    OdpowiedzUsuń
  21. Super wpis. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty