Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

8.19.2018

Czytelnicze nawyki - tag


Leciutki tag na przełamanie blogowej blokady ;). A więc - filiżanka kawy w dłoń i do boju!

Ilustracja wykonana w Canva
Oryginalny tytuł: Czytelnicze nawyki tag
Autor/ka: ??? długo szukałam, nie znalazłam :(. Podpowie ktoś?
Język oryginału: polski

♥1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania? I to ile! Pisałam już nawet o nich w "Kąciku do czytania". Krótko mówiąc, mam słabość do puchatych kocy, dużej ilości poduszek i relaksująco zielonych roślinek ;). Do tego często czytam też przy biurku, gdzie mam najlepsze światło.

♥2. Czy w trakcie czytania używasz zakładek, czy przypadkowych świstków papieru? Kiedyś używałam świstków typu paragony, ale w końcu powiedziałam sobie, że to bez sensu. Mam w końcu tyle przepięknych zakładek. Czemu nie cieszyć się nimi na co dzień?

♥3. Czy możesz czytać książkę tak po prostu, czy musisz dojść do końca rozdziału lub okrągłej liczby stron? Zawsze dochodzę do końca akapitu, żeby potem było mi się łatwiej odnaleźć.

♥4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania? Piję hektolitry herbaty z różnymi dodatkami, czasami melisy, czy słodkiej kawy ze śmietanką, a w zimie - kakao. Bardzo staram się uważać, odkąd zafascynowana lekturą nie trafiłam na ślepo w kubek :D.
ilustracja wykonana w Canva
♥5. Czy jesteś wielozadaniowa? Potrafisz słuchać muzyki albo oglądać film w trakcie czytania? Raczej nie. Czasami włączę parę delikatnych piosenek na okrągło. Taka autohipnoza :D - po pewnym czasie muzyka już zupełnie nie przeszkadza, a robi klimat. Najczęściej jednak, kiedy jest dla mnie za cicho, włączam A Soft Murmur, które imituje dźwięki deszczu, wiatru, kawiarni...

♥6. Czytasz jedną książkę czy kilka naraz? Same skrajności. Albo czytam coś aż padnę, albo przeskakuję pomiędzy kilkoma tytułami.

♥7. Czytasz w domu czy gdziekolwiek? Aktualnie raczej tylko w domu. Jak studiowałam - gdziekolwiek. W końcu, tyle czasu spędzałam w tramwajach, autobusach, w kolejkach...

♥8. Czytasz na głos czy w myślach? W myślach. Na głos nie umiem skupić się na treści.

♥9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie, albo pomijasz niektóre fragmenty? Zależy. Zwykle nie, ale jeśli książka się średnio zaczyna, czasami sprawdzam, czy warto ją doczytać :D. Co do pomijania fragmentów, to najczęściej pomijam nudne wstawki z listów i inne tego typu wypełniacze.

♥10. Czy zaginasz grzbiety książek? Nigdy świadomie, ale parę książek już tak "załatwiłam" :(. Niestety należę jednak do osób, które zaginają rogi dla oznaczenia ulubionych fragmentów. Wiem, jestem potworem ;D.

A jakie byłyby Wasze odpowiedzi na te pytania?

28 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe odpowiedzi. Być może, kiedyś zrobię ten tag również u siebie na blogu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też piję podczas czytania, najczęściej kawę. Lubię także podjadać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tag! :) Co do zakładek, to mam ich pewnie z kilkadziesiąt, a za każdym razem jeszcze kupuje nowe, które kuszą swoim widokiem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy post ;).
    Też przekonałam się w końcu do zakładek i używam ich zamiast przypadkowych papierków. Podobnie jak Ty, też nie umiem czytać na głos, bo się nie mogę skupić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm piję kawę gdy czytam, zawsze używam zakładki, która pasuje do książki, czytam wszędzie i tylko w myślach :)
    Super ten tag 💖
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy tag :) Zakładek do książek też całkiem niedawno zaczęłam używać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Herbata, kocyk i książka to najlepsze połączenie. :)

    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też czasami sprawdzam czy warto czytać dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny tag! :) Moje odpowiedzi:
    1. Tak! Moje łóżko :)
    2. Obowiązkowo zakładek!
    3. To zależy od książki, ale najczęściej kończę rozdział, zanim zamknę książkę i zabiorę się za coś innego ;)
    4. Najczęściej piję herbatę lub wino ;)
    5. Absolutnie! Lubię się skupiać na tym, co czytam.
    6. Raczej jedną, chyba, że są to poradniki ;)
    7. Wszędzie! :D
    8. W myślach.
    9. Nie zdarza mi się ;)
    10. Nigdy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Też czytam przy dużej ilości poduszek ❤

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię czytać tagi, a ten jest naprawdę fajny, więc może i ja go kiedyś zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już skończyłam z zaznaczaniem i raczej się nie gubię, tu gdzie jestem w książce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli pamięć do tego dobrą masz? Zazdroszczę :)

      Usuń
  13. Bardzo ciekawy tag. Mamy kilka kwestii podobnych :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Obowiązkową dużą ilość koców i jeszcze większą ilość herbatki bardzo dobrze rozumiem! Nie ma nic przyjemniejszego niż ciepły kubek herbaty w jednej ręce, w drugiej dobra książka, a na około kocyk (w moim przypadku również koteł na kolanach) ^_^
    Również staram się dojść do końca akapitu, a jeśli czas pozwala, to jeszcze lepiej, jeśli uda się skończyć rozdział:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Podczas czytania też piję mnóstwo cherbaty, rogów nie zaginam, ale zdarza się mi, że skapną na kartki łzy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja kawę piję przeważnie w pierwszej połowie dnia, niestety książek wtedy nie mogę czytać, bo moje dzieciaki mi nie dają. Wieczorem jak pójdą sobie spać to wtedy ja zabieram się do czytania. Najczęściej czytam jedną książkę, jak skończę to kolejną :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja nie mam zakładek, bo i tak wygrywa pierwszy lepszy świstek papieru, zaginanie rogów nigdy mi się nie zdarzyło, i też czytam w myślach;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jak czytam "czytam w myślach" to mi od razu jakieś supermoce i inne science-fiction na myśl przychodzą :D

      Usuń
  18. Heh też mam tyle zakładek a ciągle idą w ruch paragony, może dlatego, że ja czytam wszędzie. Mój najdziwniejszy czytelniczy nawyk, kiedy widzę gdzieś książkę u kogoś zaczynam ja czytać. Na szczęście znajomi i rodzina się przyzwyczaili :P Zdarzało mi się też czytać krótkie fragmenty na głos, np jakąś wypowiedź bohatera. Ciekawie to musi z boku wyglądać, siedzi sobie cicho i czyta a tu nagle wystrzela z jakimś zdaniem nie z tej ziemi :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja raz w kawiarni tak się zaczytałam, że zaczęłam z naprawdę śmiesznej sceny chichotać. Ten wzrok ludzi O-O

      Usuń
  19. Ja trzymam zakładki w pudełku, bo jeszcze pogubię, a zakładam książkę "świstkami" xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, widzisz - to zupełnie jak ja robiłam :D. Polecam jednak pudełko otworzyć i korzystać - naprawdę fajna sprawa :)

      Usuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty