Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

11.18.2018

Jesień book tag Stacji Książka

Uff! Jeszcze przed zimą zdążyłam! :). Choć dzisiaj spadł już pierwszy śnieg...

W końcu jestem z powrotem na blogu. Co tam u Was Moi Mili ♥ ?

Oryginalny tytuł: Jesień book tag
Autorka: Marta Wigórska z Stacji Książka
Język oryginału: polski

♥1.  KOLORY JESIENI, czyli książka z najładniejszą okładką

"Świat królowej Marysieńki" Kornelii Stepan (W.A.B.) to coś więcej niż tylko piękna okładka w cieplutkiej kolorystyce. To jedna z najbardziej wciągających, polskich książek historycznych, jakie czytałam w ostatnich latach :). 

Dość realistyczna (momentami nawet zbyt naturalistyczna), w miarę lekka a zupełnie nie przesłodzona... Ech, szkoda, że na rynku nigdy nie pojawiła się zamierzona druga część... Prawdziwy cios dla atrakcyjności lektury!
Fragment pięknej okładki "Świata królowej Marysieńki" W.A.B. Ach, ta ciepła, jesienna kolorystyka... :) Idealny przykład na to, że polskie książki historyczne także mogą mieć gustowne, dobrze dobrane okładki!
♥2. BABIE LATO, czyli książka, która budzi ciepłe wspomnienia
"Jak rozmawiać ze ślimakiem" Stephena Clarke, czyli figlarnie o tym, jak zrozumieć Francuzów. Pamiętam, że zabrałam się za ten tytuł po naprawdę długiej czytelniczej suszy. Ta książka od razu rozbawiła mnie do łez i pozwoliła na nowo odkryć magię czytania. Co dziwne, żaden z pozostałych tytułów Clarke nie przypadł mi do gustu.

♥3. KASZTANOWY LUDZIK, czyli książka z dzieciństwa, którą wspominasz najlepiej
"Pollyanna" i "Pollyanna dorasta" Eleanor H. Porter to wspaniałe, klasyczne książki młodzieżowe :). Wręcz promieniują optymizmem i pozytywnym nastawieniem do życia!

Fragmenty dwóch okładek - starszego wydania "Pollyanny" od Prószyński i S-ka i nowszego "Pollyanna dorasta" Egmontu. Zobaczcie, jak ogromną różnicę robi 14 lat! Nowsze wydanie jest co prawda trochę pstrokate, ale za to zachwyca jakością grafiki i czystym artyzmem projektu.
♥4. ZASUSZONY LIŚĆ, czyli książka, która już długo leży na Twojej półce
"Rywalki" Kiery Cass. Ostatnio udało mi się zmotywować i... pochłonęłam ten sympatyczny tytuł w jeden wieczór.  Muszę przyznać, że Autorce naprawdę udało się stworzyć coś wyjątkowego - mieszając realistyczną, postapokaliptyczną wizję Stanów z królewską wersją popularnego programu "The Bachelor". 

Mamy tu co prawda banalny trójkąt miłosny, ale poza tym całość prezentuje się bardzo dobrze jak na YA - zarówno pod względem kreacji postaci, ich relacji, jak też otaczającego je świata. I jaka jest wciągająca!

♥5. JESIEŃ ŻYCIA, czyli najpiękniejsza książka o starości
Książki o starości jeszcze przede mną ;). W międzyczasie mogę polecić jedynie dobrą książkę dla dzieci z motywem utraty bliskiej osoby. Laurence Yep, Joanne Ryder - "Poradnik dla smoków. Żywienie i wychowanie ludzi" (IUVI), z przesympatycznymi ilustracjami Mary GrandPre.
Fragment niesamowitej okładki "Poradnika dla smoków" IUVI - nie tylko pięknej, ale także idealnie nawiązującej do treści. Muszę przyznać, że zakochałam się w ilustracjach Mary GrandPre. Taki talent! Słyszałam gdzieś kiedyś, że uwielbia tworzyć warstwami - najpierw intuicyjnie dobierając tekstury i kolory, a dopiero potem resztę - w coraz bardziej przemyślany sposób.
♥6. ZIMNY WIATR, czyli książka, po której przeszył Cię prawdziwy dreszcz - takich unikam :)

♥7. DŁUGI WIECZÓR, czyli książka, którą czytałeś bardzo długo
To może jedna z aktualnie czytanych - "Zadziwiający Świat Ptaków" Jima RobbinsaPełna ciekawostek, np. o naśladowaniu zachowań ptaków w robotyce, naprawdę fascynujących powiązaniach pomiędzy ich losami a ludzką historią...

Ta książka "wisi" na moim Goodreads już od połowy maja, a jestem dopiero w 1/3 :D. 
Problem w tym, że to baaardzo treściwa pozycja o raczej suchym początku, przez który ciężko było się przedrzeć. Już się jednak zaczyna rozkręcać :).

Jakie byłyby Wasze odpowiedzi? :)

13 komentarzy:

  1. Ja właśnie dziś też odpowiadałam na jeden z książkowego tagów, który już wkrótce ukaże się u mnie na blogu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy tag, jednak nad niektórymi odpowiedziami musiałabym pomyśleć nieco dłużej ;) Tak na szybko mogę odpowiedzieć na dwa pytania:
    * KASZTANOWY LUDZIK, czyli książka z dzieciństwa, którą wspominasz najlepiej - "Karolcia" i cała seria "Doliny Muminków" ;)
    * DŁUGI WIECZÓR, czyli książka, którą czytałeś bardzo długo - "Nauki Mistrzów Dalekiego Wschodu" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, "Karolcia" była świetna :). Muminki lubiłam jako bajkę, choć niektóre odcinki były przerażające :D. O Twojej książce długiego wieczoru pierwszy raz słyszę.

      Usuń
    2. Bo to taka specyficzna książka, z dziedziny duchowości ;) Jej autorem jest Baird T. Spalding, a jej dokładny tytuł, to "Życie i nauka mistrzów Dalekiego Wschodu" :)

      Usuń
  3. Nie czytałam książek o Polyannie, ale oglądałam filmy i szalenie mi się podobały. Z chęcią bym w końcu przeczytała książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, słoneczna lektura na szarą końcówkę jesieni :)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy tag, o niektórych książkach kompletnie nie słyszałam. Zastanawiając się chwilę, muszę przyznać, że jednak trudno wybrać odpowiedzi do pytań! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam niestety, muszę to koniecznie nadrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wbrew pozorom trudne pytania. Tyle pięknych okładek widziałam i wspomnienia mam miłe z wieloma książkami. Z Twoich pozycji wstyd przyznać tylko Pollyannę kojarzę kiedyś czytałam ale niewiele z niej pamiętam :) Muszę zerknąć do reszty poleconych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rywalki mam już za sobą, a dokładniej całą serię i byłam nią naprawdę zachwycona. Co do reszty tytułów nie miałam jeszcze okazji poznać.
    Serdecznie pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm, musiałabym się zastanowić. Ale z całą pewnością, książka o starości wybrałabym "Listy do A" p. Sakowicz, a na zimny wiatr (czyli pytanie nr 6) odpowiedziałabym dokładnie tak jak Ty. ;)

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty