Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

5.31.2018

Weekendowy przegląd prasy - czerwiec 2018


Po tygodniu w biegu, przyszła w końcu pora na nieco mniej pracowity długi weekend :). Idealna okazja, żeby nadrobić czytelnicze zaległości? Niby tak, ale ponieważ zupełnie opadłam z sił, postanowiłam się najpierw zabrać za lżejsze czasopisma. A było w czym wybierać! Gdzie nie spojrzeć, wszędzie kuszące inspiracje literackie .
Fragmenty okładek czerwcowych numerów "Wysokich Obcasów" i "Zwierciadła". Okładka z "Anią" od razu przyciąga wzrok. I te motywy roślinne, które przewijają się potem przez cały numer! Świetnie się prezentuje - tak nowocześnie, a uroczo. Okładka "Zwierciadła" sprawia zaś zdecydowanie dojrzalsze wrażenie. Pewnie przez ciemniejszą kolorystykę i grę światłem.
Wybrane z początku czerwca 2019:
♥1. "Wysokie Obcasy", Nr 6 (73) czerwiec 2018
♥2. "Zwierciadło", Nr 6 (2060) czerwiec 2018
♥3. "Viva!", Nr 10 (555) maj 2018

♥1. "Wysokie Obcasy", Nr 6 (73) czerwiec 2018

Już od samej okładki widać, że "Wysokie Obcasy" stawiają na jakość redakcji - od oprawy graficznej, przez dopracowane teksty, z ciekawym układem tematycznym włącznie. I ta maaasa barwnych, pełnowymiarowych artykułów za 7,99zł! Zdecydowanie numer 1 w tym miesiącu :).

Warte uwagi w tym numerze:

♥ figlarne "Straszne piórka" Aleksandry Boćkowskiej o znaczeniu piór dla mody.

"Chropowate śledztwa" Mai Staniszewskiej, o detektywistycznej serii J. K. Rowling i świeżutkim serialu kryminalnym na jej podstawie. Także króciutko o innej ekranizacji, którą po prostu muszę obejrzeć - "Twój Simon" :).

"Czas dziewczyn" - rozmowa Agnieszki Jucewicz z psychoterapeutką Barbarą Józefik, 
"Pojawiło się nowe, a stare jeszcze nie znikło. Dziewczynki mają być ambitne, przebojowe, ale jednocześnie dobrze by było, gdyby siedziały ze złączonymi kolankami"
m.in. o Emmie Gonzalez, licealistce na czele ruchu walczącego o ograniczenie dostępu do broni palnej w USA. Tak na marginesie, Emmie jest w tym numerze poświęcony osobny tekst Mai Staniszewskiej - "Dziewczyna, która mówi władzy: gówno prawda".

"Ruda ewolucja" - znowu pani Mai, wywiad ze scenarzystką nowoczesnego serialu o Ani z Zielonego Wzgórza - Moirą Walley-Beckett oraz 
Amybeth McNulty - aktorką grającą AnięCzytałam o tym serialu już wiele niepochlebnych opinii (w związku z odejściem od ducha serii w stronę kontrowersyjnych tematów), ale w żaden sposób nie czyni to tego wywiadu mniej interesującym. 

Dalej, "Jesteś Anią?" - seria krótkich tekstów o (na szczęście ;) ) już książkowej Ani, autorstwa ludzi reprezentujących przeróżne grupy społeczne.

"Piękny umysł" Katarzyny Wężyk - o Hedy Lamarr, cytując Wiki - amerykańskiej aktorce i wynalazczyni austriacko-żydowskiego pochodzenia.

"Tam, gdzie łodziom spojrzysz w oczy" - czyli Urszula Jabłońska o barwnym Wietnamie.
ilustracja wykonana w Canva
♥2. "Zwierciadło", Nr 6 (2060) czerwiec 2018

Przedwakacyjne "Zwierciadło" postawiło na plejadę gwiazd. Penelope Cruz, Keanu Reeves, Dakota Fanning... Heh, nawet Taco Hemingway :). I jak tu się nudzić?


Warte uwagi w tym numerze:

"Penelope Cruz. Kobieta z temperamentem" - wywiad Artura Zaborskiego.

♥ "Dakota Fanning. Emancypantka" - wywiad Anny Tatarskiej.

"Anka Zajdel. Ziołowa rewolucja" Julii Pańków.

♥ "Egoizm pożądany" Wojciecha Eichelbergera, o tym "jak o siebie zadbać, realizować własne cele - krótko mówiąc, stawiać na siebie".


♥  fotoreportaż "Konie w galopie" Anny Janowskiej - o "ostatnich dzikich rumakach w Europie" z delty Rodanu; też o walecznych bykach.

"Po wolność" Beaty Woźniak o polskim slow life.

"Jesteś Bogiem" - wywiad Renaty Bożek z historykiem Yuval Noah Hararim, o tym, co może nam przynieść rozwój technologii.

"Opowiem ci bajkę" Marioli Wiktor z okazji premiery filmu "Becoming Astrid" o Astrid Lindgren. I od razu kolejny film do obejrzenia notuję :).
ilustracja wykonana w Canva
♥3. "Viva!", Nr 10 (555) maj 2018

Najtańszy magazyn z dzisiejszej listy, co od razu widać po proporcji reklam do artykułów :D, a także pewnych niedociągnięciach językowych. Niemniej, jak na tę cenę (3,69zł) i tak jest całkiem nieźle ;). W sam raz na krótki wypad nad jezioro!


Warte uwagi w tym numerze:

"Na początku jest gra" - wywiad Beaty Nowickiej z Karoliną Szostak o jej spektakularnej metamorfozie, życiu i relacjach damsko-męskich. Co prawda, Karoliną Szostak się nigdy wcześniej nie interesowałam, ale jak tak czytam... no, całkiem rozsądna dziewczyna :).


"Dziecko wagi państwowej" Zuzanny O'Brien o królewskich narodzinach - dworskich rytuałach "wczoraj i dziś". Temat zdecydowanie na czasie, ale opisany raczej sucho i bezosobowo.


♥ (zbyt) króciutkie "Podróże" Elżbiety Pawełek o miejscach "znikających z turystycznej mapy świata" w związku z ochroną przed zniszczeniem / zalewem turystów.

I tyle. A Wy co ostatnio czytacie?

A i jeszcze:
♥4. dodatek do czasopisma "Party" - piękna biografia Krystyny Sienkiewicz za ok. 8zł!

24 komentarze:

  1. Muszę zajrzeć do Wysokich Obcasów.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja dziś nic nie czytam tylko na wycieczkę wyruszam:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda to ciasto☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie myślę, żeby podobne zrobić :).

      Usuń
  4. Zawsze lubiłam czytać "Wysokie obcasy", niestety od kiedy mieszkam w Danii mogę tylko o tym pomarzyć ;)

    A co do Ani z Zielonego Wzgórza to ja serial BARDZO polecam! Uwielbiam książki, a sama Ania jest jedną z moich ulubionych postaci literackich a mimo tego uważam, że serial jest bardzo ciekawą (i bardziej realną!) wersją dobrze znanej historii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio? No, to może się jednak na ten serial skuszę :D. Zobaczymy, czy mnie do siebie przekona :).

      Usuń
  5. Czasopism nie czytam, niekiedy, choć rzadko, po "Wysokie obcasy" zdarza mi się sięgnąć (zwłaszcza, jak ktoś zostawi w ubikacji, a ja akurat nie wzięłam ze sobą książki XD), bo po prostu nie mam ku temu okazji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja raczej nie czytam czasopism :D Ciacho wygląda przesmacznie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko czytuję czasopisma, ciacho wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również raczej nie czytam czasopism ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeju, nie pamiętam, kiedy ostatni raz czytałam jakies takie czasopismo. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię czasami poczytać jakieś czasopisma i przypomniałaś mi żebym jakieś sobie kupiła. :D Uwielbiam serię ''Ania z Zielonego Wzgórza'' i nawet się zastanawiam czy do niej nie wrócić. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wysokie Obcasy czekają i na mnie, tylko nie mam czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie czasem przysiąść z ciastem i filiżanką kawy przy dobrym czasopiśmie :) Ja preferuję te popularnonaukowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie też lubię, ale w tym miesiącu jakoś nic mnie nie skusiło...

      Usuń
  13. Kurczę już nie pamiętam kiedy i co ostatnio czytałam z prasy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Gardzę wysokimi obcasami, to pismo nie powinno być drukowane. Co do Vivy - hmm, tak dawno nie miałam jej przed sobą, że nie mam pojęcia, na jakim jest teraz poziomie. Zwierciadła nigdy nie czytałam. Ogólnie, dawno nie miałam okazji przeglądać kolorowych pisemek. Gdzie wcześniej, prasówki były u mnie obowiązkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co Ci zrobiły te Wysokie Obcasy? :)

      Usuń
    2. Długa historia. Ogólnie redakcja zeszła z poziomu. Szkoda..

      Usuń
  15. Dawno już nie czytałam czasopism innych niż English Matters czy Deutsch Aktuell :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię Eichelbergera !zawsze się cos dobrego od niego dowiem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja ostatnio jakoś zaniedbałam temat prasy kobiecej ;) I jak książki wolę w wersji papierowej, tak w stosunku do gazet nie mam takich sentymentów i raczej zaglądam na portale kobiece w Internecie, niż do kiosku ;)

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty