Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

10.01.2023

Bernina Express, pociągiem z Tirano do St. Moritz + czytelnicze otwarcie jesieni

Nie było mnie tu w wakacje. W mgnieniu oka przyszedł październik, za oknem szaro, w oddali mgły, a w powietrzu czuje się deszcz. I gdzie ta złota polska jesień?!

Myślami jestem jednak gdzie indziej :D. W słonecznej Szwajcarii, w wolno toczącym się czerwonym pociągu Kolei Retyckich Bernina Express. Przejeżdżam obok lodowców, obok szczytu Piz Bernina, z włoskiego Tirano aż do szwajcarskiego St. Moritz. Wspomnienia!












A czytelniczo? Jesień rozpoczęłam z gawędą Jarosława Molendy "W 80 filiżanek dookoła świata. Piętnaście najsłynniejszych kawiarni.". 


fragment eleganckiej okładki "W 80 filiżanek dookoła świata" Jarosława Molendy (Wydawnictwa Lira)

Gawędą, ponieważ to dokładnie taki typ opowieści, który, jak to sobie wyobrażam, można by z przyjemnością posłuchać za pradawnych czasów w blasku ognia w towarzystwie wędrownego pieśniarza ;).

To też zdecydowanie hołd dla minionej epoki - wspomnienia o tematyce kawowej, zawierające historie aż piętnastu niegdyś najsłynniejszych kawiarni i nieskończone odniesienia do ich stałych bywalców: pisarzy i artystów.

I tak, przyznam, że sporo z tych nazwisk jest mi nieznanych. Nie przeszkodziło mi to jednak zupełnie w lekturze ;).

A jak tam Wasze jesienne czytanie?

2 komentarze:

  1. Piękne zdjęcia! Ciekawa jestem czy podróż takim pociągiem się różni od podróży naszymi kolejami, pewnie jest bardziej punktualny ;). Co do jesieni, to jakoś tak dziwnie się zaczyna - najpierw lato-jesień z upałami, teraz pochmurne dni, zobaczymy co dalej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie się różni - poziomem estetyki :D. I pociąg śliczny, czyściutki czerwony, i wszystkie widoki za oknem.

      Usuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty