Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

7.09.2018

Słodki tag książkowy :) (Sweets book tag Caroline)

Dzisiaj zapraszam Was na Sweets book tag - bardzo słodki tag książkowy stworzony przez Caroline :)
Dzieło mojej utalentowanej przyjaciółki :). Buziaki Kochana!
Oryginalny tytuł: Sweets book tag
Autorka: Caroline (tu był link, ale teraz jest już pod nim inny filmik...)
Język oryginału: polski


1. DONUT - książka, której czegoś zabrakło
Ha, ile takich już było! Powiedzmy, "Wyspy nieznane" Viviano Domenici. To taki ilustrowany zbiór opowieści z mniej lub bardziej znanych wysp - pełnych pasji, nieporozumień i ludzkiego okrucieństwa. Dobra książka, ale tuż po lekturze "Podróży, która zmieniła świat" z tej samej serii wydawniczej - poczułam pewien niedosyt.

2. PUDDING - książka z rozlazłym bohaterem
Hmm... Z takim niemrawym jakimś, tak? To biorę serię "Skrytobójca" Robin Hobb z serio udręczonym przez los Fitzem. Chłopak ma Moc dzielenia umysłu ze zwierzętami, ale z niej nie korzysta, bo boi się łowców czarownic i w dzieciństwie wpojono mu, że to coś, czego należy się wstydzić. Ech, styl Hobb jest naprawdę dobry, ale nie znoszę, jak bohater ciągle dostaje od życia w twarz, a przy tym nie walczy z całych sił o swoje szczęście.

3. LODY - książka, która zamroziła ci krew w żyłach
Kiedy niby miałaby mi jakaś zamrozić, jak ja takich unikam - jak diabeł święconej wody?

4. CZEKOLADA - książka, którą możesz czytać w kółko i w kółko, książka, która nigdy ci się nie znudzi
Hmm... Może z młodszych lat - barwny, surrealistyczny "Abarat" Clive'a Barkera. O nastolatce, która z najnudniejszego miasteczka w Stanach trafia na pełen magii archipelag - ojczyznę cudów, ale też i horrorów...

Nie mam pojęcia, ile razy przeczytałam dwie pierwsze części tej trylogii :). Trzecia - ku mojemu rozczarowaniu - nigdy nie została wydana po polsku. Teraz mam już w kolekcji całą serię po angielsku i czekam na dobry moment, żeby się w nią znowu zatopić. Troszkę obawiam się, że nie przemówi do mnie już tak mocno, jak kiedyś...

5. CIASTKO - książka, która złamała ci serce
Serce to łamią mi nie książki, a wydawnictwa, które tak jak powyżej - wydają np. tylko dwa z trzech tomów cudnie uzależniających serii. Myślę, że to właśnie po części zmotywowało mnie do płynnego opanowania angielskiego :D.
Kolejne cudo od mojej przyjaciółki :)
6. CUKIEREK - ulubiona krótka książka tudzież książka z dzieciństwa
O, mam i krótką, i z dzieciństwa. "Otto i latające bliźniaczki" Charlotte Haptie, czyli taka czarująca, cieplutka, nowoczesna baśń - pełna barwnych, pełnych życia postaci. Osadzona w świecie, gdzie prawo surowo zabrania używania magii, a jednak magia z uporem przesyca każdy jego kawałeczek.

7. TORT - najcudowniejsza książka, która zawsze wprawia cię w dobry nastrój i której niczego nie brakuje
"Słodka jak miód" Susan Elizabeth Phillips o aspirującej gwiazdce w Hollywood, którą to powieść wypatrzyłam jako nastolatka za grosze na nadmorskim deptaku. Ku mojemu zdziwieniu, zamiast typowego czytadła, dostałam naprawdę szeroko zakrojoną historię miłosną. Zaskakującą kreacją postaci i realizmem ich relacji, głębią uczuć, przesłaniem o pogoni za szczęściem i wciągającymi zwrotami akcji. Prawdziwy rollercoaster!

I tyle :). Jakie byłyby Wasze odpowiedzi na te pytania? Chętnie przeczytam w komentarzach, czy na blogach, jeśli podrzucicie linki.

13 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe odpowiedzi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki fajny TAG i odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja przeciwnie uwielbiam książki mrożące krew:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego tagu jeszcze nie widziałam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlaczego donutowi czegoś zabrakło? Chodzi o tę dziurkę w środku? Nie daje mi to spokoju^^;

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze, nie czytałam żadnej z wspomnianych książek, więc zupełnie nie mogę się do nich odnieść :c

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaki fajny i słodki tag. :D Chyba pierwszy raz się z takim spotykam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysłowe pytania i jeszcze ciekawsze odpowiedzi. :)

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty