Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

11.23.2019

Weekendowy przegląd prasy - grudzień 2019

Wszędzie Święta! W sklepach Święta, w radiu Święta, w telewizyjnych reklamach - oczywiście też Święta... Dobrze, że jestem z tych, co akurat ten przed-grudniowy rozgardiasz w całości uwielbiają. Sami wiecie - i tak ciężko by się było od tego odgonić :D.

A więc... Święta. Zignorujmy przez chwilkę, że jest jeszcze listopad :D. Jak tam przygotowania? Ja już prezenty mam, książki też sobie przygotowałam. Świąteczne :D. A, i czasopisma, bo ostatnio chodziły za mną nieubłaganie. A już zwłaszcza te odświętne! Te to się już do mnie wręcz z półek śmiały :D.

W końcu, skusiłam się na:
♥1. "Twój Styl", Nr 12 (353) grudzień 2019
♥2. "Claudia", Nr 12 (320) grudzień 2019
♥3. "Italia Mi Piace!", Nr 24 na ostatni kwartał 2019

Zastanawiałam się też mocno nad "Zwierciadłem", bo lubię, ale ten najnowszy numer był na mój gust za mało świąteczny...

fragmenty ostatnich tegorocznych okładek "Twojego Stylu" i "Italia Mi Piace".
TS kusi klasycznie zimowymi klimatami :). "Italia Mi Piace" przykuwa wzrok nowoczesnym projektem - kreskówkowym, o mocno nasyconych, kontrastujących barwach.

♥1. "Twój Styl", Nr 12 (353) grudzień 2019

Grudniowy "Twój Styl" prezentuje się w tym roku wyjątkowo kusząco. Klasycznie zimowa okładka wybija się wśród tłumu niespodziewanie powszechnych projektów. Mnogość stron - nawet nie wliczając dołączonych katalogów reklamowych - sprawia wrażenie obfitości treści.

Co prawda, spora część z tych 378 stron to artystycznie podane reklamy, zwłaszcza z Małgorzatą Sochą :D. No, ale o tej porze roku spokojnie możemy je podciągnąć do pomysłów na gwiazdkowe prezenty ;). Jak taka świąteczna paletka Sephory... Cudo!

Zresztą, wcale mi w tym numerze nie zabrakło artykułów!

Grudniowy TS to przede wszystkim masa wywiadów z interesującymi ludźmi - zarówno z kobietami, jak i mężczyznami. Część jest nawet z deczka bożonarodzeniowa w naturze - nie zabrakło pytań o relacje rodzinne, wspomnień o osobach, które odeszły. Najbardziej spodobały mi się rozmowy z Martyną Wojciechowską, Omeną Mensah i dyrygentką Ewą Jurkiewicz o amatorskich chórach. A i ten wywiad o języku polskim z językoznawcą prof. Andrzejem Markowskim.

Do tego dochodzi sporo innych artykułów - jak np. historia księżniczki Małgorzaty, osobna sekcja dla fanów Olgi Tokarczuk ("Klucz do wyobraźni Olgi"), klimatyczny artykuł o Helsinkach Olgi Badowskiej, czy jakieś tam akcenty rybne. Świątecznie :D.

Polecam :). Na pewno nie będziecie się nudzić!

♥2. "Claudia", Nr 12 (320) grudzień 2019

Takie magazyny najczęściej przeglądam na szybko u fryzjerki. Przy zakupie "Claudii" obawiałam się więc, że lektura zajmie mi max. kwadransik. Koniec końców i tak mnie świątecznym klimatem skusiła. I w tym aspekcie akurat spełniła moje oczekiwania. Rzeczywiście - sporo było elementów świątecznych.

Całość nie sprawiła na mnie jednak wielkiego wrażenia. Teksty, w tym sporo krótkich spod pióra blogerek lifestyle'owych, nie były ani jakieś wielce odkrywcze, czy klimatyczne, ani odpowiednio treściwe. Reklamy też wydały mi się bardziej irytujące niż w TS, bo z osobnych stron przywędrowały tłumnie do samych artykułów... Już się ich nie dało ignorować.

fragment okładki grudniowego numeru Claudii. Projekt przyjemny w odbiorze. Tradycyjnie świąteczny - z odcieniami bieli, czerwieni i złota

♥3. "Italia Mi Piace!", Nr 24

Tym razem kupiłam na prezent, ale serio zastanawiam się nad prenumeratą tego kwartalnika. Ostatnio wróciłam do nauki włoskiego, więc taka pomoc naukowa jak najbardziej mi się przyda.

Jeśli uczycie się bardziej popularnych języków - angielskiego lub niemieckiego, warto wiedzieć, że Colorful Media wydaje też analogiczne kwartalniki English Matters i Deutsch Aktuell.

W tym numerze zauważyłam całkiem sympatyczny tekst o bożonarodzeniowych słodkościach ;).

A Was coś ostatnio skusiło?

32 komentarze:

  1. Też kiedyś czytałam te z colorful media do angielskiego i hiszpańskiego, ale po pewnym czasie nie znalazłam słowa obcego, więc wolałam przerzucić się na książki w oryginale♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie książki po włosku czekają cierpliwie na półce aż do nich dotrę :D.

      Usuń
    2. Warto czytać w innym języku :)

      Usuń
  2. Mnie ostatnio właśnie jakoś nic nie skusiło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słaby wybór jak na tak świąteczny miesiąc, jak dla mnie.

      Usuń
  3. Ja kiedyś czytałam tyle czasopism.. już nawet nie pamiętam nazwy ich wszystkich, ale zawsze cieszyłam się z tych gadżetów dodawanych do gazet :D teraz bym tego nie kupiła, ale kiedyś to był szał i dla tych gadżetów kupowało się czasopisma! Natomiast poczytałabym co tam jest ciekawego, wróciłabym do dzieciństwa ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się nadal w sumie zdarza kupić czasopismo głównie dla dodatku, jak np. mały kalendarz, czy książka.

      Usuń
  4. Rzadko teraz sięgam po czasopisma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zwykle kuszą na wakacje, czy jak jakieś inne wolne mam mieć :D.

      Usuń
  5. Z drukowanych rzeczy to jednak wolę książki ^_^

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie kupuję magazynów, wszystkie te artykuły mam w internecie - za darmo i bez nieinteresujących mnie wypełniaczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem, czy wszystkie... I teraz gazety też ograniczenia robią, że tylko ileś tam za darmo można na dzień, czy tydzień przeczytać...

      Usuń
  7. U mnie dziś "swięto prasy" - Z racji jednego dnia urlopu przytachałam do domu: Moje Gotowanie, Poradnik Domowy, Twój Styl i Kobietę i Życie. Wstyd mówić, ale całe wieki nie czytałam gazet :-( Dużo pracy, mało wolnego czasu, no i mój ukochany czytnik zawsze pod ręką. Bo dzień bez książki jest dniem straconym :-)))) W każdym razie w tym przedświątecznym okresie prasa zagości u mnie na dłużej, bo te piękne, świateczne, magiczne okłądki baaaardzo przyciągają :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tych o pieczeniu / gotowaniu, to rzeczywiście okładki jakieś takie bardziej świąteczne :).

      Usuń
  8. Nie kupuję, bo w każdej jest to samo. Wolę kupić książkę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, nieeee. Nie całkiem to samo, choć czasami są widoczne trendy ;). Do tego teraz wybór tych specjalistycznych jest ogromny - np. te podróżnicze, czy o górach.

      Usuń
  9. Od wielu lat nie czytam magazynów, chyba, że czekam w kolejce do dentysty ;). Niestety żadne z tych mnie nie zainteresowały.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie zajrzę do jednego czasopisma :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Twój styl kiedyś lubiłam, zawsze dużo d czytania tam było ale juz dawno nie czytałam. Ostatnio nie czytam żadnych gazet bo kompletnie brak mi na to czasu

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze mówiąc jakieś czasopisma czytałam jeszcze, gdy miałam około 15lat. O gazetach, to już nie wspomnę :D Jeśli miałabym wybierać, to oczywiście trafiłoby po prostu na ksiązki. Do nich mnie najbardziej ciągnie. No i do filmów, seriali- rzecz jasna :D Zostaję na dłużej.

    https://www.youtube.com/watch?v=5HOr12-tWZM

    Zapraszam na mój kanał! Dopiero zaczynam. Postaram się, aby zarówno wykon, jak i nagranie były lepsze. Za każdego suba i łapkę z całego serduszka dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasem czytam czasopisma, ale dawno po nie nie sięgałam. Może kupię jakieś przed świętami. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Już nie pamiętam kiedy kupiłam czasopismo.. jak byłam nastolatką to kupowałam całe mnóstwo: Bravo, Bravo Girl, Popcorn, 13, Dziewczyna, Twist... Ciekawe czy są jeszcze na rynku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Martynę lubię, może nie uwielbiam, ale lubię a foty naprawdę kuszą.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyznam szczerze, że ostatnio rzadko sięgam po prasę kobiecą, a jedyny magazyn, jaki czytam, to brytyjskie wydanie ELLE, które dostaję co miesiąc ;) Kiedyś prenumerowałam kilka tytułów i zawsze znalazłam w nich coś ciekawego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak co miesiąc, to i tak więcej magazynów niż ja czytasz ;).

      Usuń
  17. Ja czasopisma czytam dwa razy w roku jak jestem w kraju :) a i tak jak kupie to nie zawsze znajdę ciekawy artykuł i wtedy cieszę się że mam książkę pod ręką :)

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty