Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

8.25.2018

Premiery książek - sierpień 2018


Ledwo co postanowiłam, że w tym roku już nawet pół książki nie kupię, a tu mnie los na próbę wystawia! Ale nic, będę silna - inaczej mi się półki pod nieprzeczytanymi pozycjami zawalą...
♥1. Kasie West - "Słuchaj swego serca"
Data premiery: 2018-08-01
Wydawnictwo: Feeria Young

Kolejna leciutka powieść Kasie, obowiązkowo o miłosnych perypetiach nastolatki ;). Tym razem z wyjątkowo wakacyjną fabułą i tłem :).

♥2. Jenny Han - "Do wszystkich chłopców, których kochałam"
Data premiery: 2018-08-01
Wydawnictwo: Young

Pierwszy tom serii, która doczekała się już (podobno wyjątkowo uroczej) ekranizacji :). O nastolatce, której listy miłosne, a w zasadzie pamiętnikowe wpisy dla wyrzucenia z siebie uczuć, zostają mimo jej woli hurtowo wysłane w najmniej odpowiednim momencie :D.

♥3. Amos M. Clifford - "Kąpiele leśne"

Data premiery: 2018-08-13
Wydawnictwo Kobiece

Kolejny tytuł o dobroczynnym / kojącym wpływie przebywania w lesie. Jeśli ktoś namiętnie je czyta - który byście polecili? Bo ja już się w nich pogubiłam :D.
♥4.  Alan Watts - "Droga zen"
Data premiery: 2018-08-21
Wydawnictwo: Rebis

O zen i religiach Wschodu.

♥5. Linda Åkeson McGurk - "Nie ma złej pogody na spacer. Tajemnica szwedzkiego wychowania dzieci"
Data premiery: 2018-08-22
Wydawnictwo Literackie

O tym, że nawet w Stanach można wychowywać dzieci po skandynawsku - w kontakcie z naturą, bez paraliżującego strachu przed bakteriami i brudem.

♥6. Cynthia Hand, Brodi Ashton, Jodi Meadows - "Moja Jane Eyre"

Data premiery: 2018-08-22
Wydawnictwo: SQN

Kolejna humorystyczna książka z serii łączącej historię, klasyczne dzieła literatury i fantastykę. Tym razem z duchami w roli głównej ;).

♥7. Nathaniel Philbrick - "Mayflower. Opowieść o początkach Ameryki"

Data premiery: 2018-08-22
Wydawnictwo Poznańskie

Idąc za opisem na Nieprzeczytane, opowieść "o odwadze, wspólnocie i walce". Podobno w mniejszym stopniu o morskiej wyprawie, a w większym o późniejszym życiu pielgrzymów i konfliktach z Indianami.

♥8. Julie Pointer Adams - "Żyj wabi-sabi. Japońska sztuka odnajdywania piękna w niedoskonałości"

Data premiery: 2018-08-22
Wydawnictwo: Znak

Dosłownie jak w tytule :). Kojarzycie może takie zdjęcia rozbitych, ceramicznych miseczek, które ktoś skleił wypełniając pęknięcia piękną złotą farbą, jeszcze bardziej je uwidaczniając? To to, tylko na większą skalę.

Przyznam się od razu, że wabi-sabi to jeden z moich ulubionych japońskich konceptów! Już jakiś czas rozważam zgłębienie tematu, ale jeszcze się nie zdecydowałam na tytuł. Ten jest podobno bardzo przyjemny, ładnie ilustrowany i z odniesieniami do różnych kultur. Zastanawiam się tylko, czy nie wolałabym od razu czegoś bardziej treściwego, jak książki Leonarda Korena i Andrew Junipera.

I jak? Czytaliście coś już z tego? Co polecacie?

16 komentarzy:

  1. Nie czytałam żadnej z tych książek. Podziwiam i gratuluję silnej woli.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy jak to z tą silną wolą będzie :D. Nawet Biedronek unikać muszę, bo tam co chwila wyprzedaż :D. Może sobie na Mikołajki przerwę mini mini zrobię.

      Usuń
  2. niestety nic mnie nie skusiło...

    OdpowiedzUsuń
  3. "Mayflower. Opowieść o początkach Ameryki" brzmi bardzo kusząco...!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie kusi :). Jeśli takie lubisz, to polecam też gorąco książkę Alana Mooreheada o Darwinie :) - perełka!

      Usuń
  4. O samym wpływie lasu, w takim sensie, jak w Kąpielach, to chyba jeszcze nic nie wyszło? Ale książek przyrodniczych jako takich, i to dobrych, jest całkiem sporo <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Identycznie nie, ale podobnie brzmią np. "Shinrin-yoku. Sztuka i teoria kąpieli leśnych", "Shinrin-yoku Japońska sztuka czerpania mocy z przyrody", "Shinrin-yoku. The Japanese Way of Forest Bathing for Health and Relaxation" :). Ogólnie taki trend książkowy widzę. Ale w książkach już tak bywa, że fale. Pamiętasz falę powieści z wampirami? ^^

      Usuń
  5. Ja zupełnie nie jestem obeznana w nowościach książkowych :D Kiedyś, kiedy jeszcze pochłaniałam je garściami to owszem, teraz coraz rzadziej znajduję chwilę, żeby coś przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Moja Jane Eure" wydaje się interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja właśnie czytam "Moją Jane Eyre". Jest... specyficzna i bardzo młodzieżowa. Jak tylko skończę, postaram się o wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też uwielbiam kupowac książki ☺

    OdpowiedzUsuń
  9. Nic z tego jeszcze nie czytałam, ale "Do wszystkich chłopców, których kochałam" mam zamiar przeczytać książkę i zobaczyć później ekranizację. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj mi proszę potem znać, jak wrażenia :).

      Usuń
    2. Nie czytałam żadnej z tych książek. Muszę się za nimi rozejrzeć :-)

      Usuń
  10. Nie czytałam żadnej, ale z chęcią bliżej się im przyjrzę i wybiorę coś dla siebie ;)

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty