Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

10.21.2017

8 jesiennych premier

Nie wybieram się w tym roku na Targi Książki w Krakowie TT-TT, ale też mi książkowych nowinek nie zabraknie. Tej jesieni, nietypowych premier jest w końcu jak grzybów po deszczu :D. A oto moje zestawienie ośmiu najciekawszych:

♥1. Edward Brooke-Hitching - "Atlas lądów niebyłych. Największe mity, zmyślenia i pomyłki kartografów"
Data premiery: 2017-09-12
Wydawnictwo: Rebis

O czym jest? To zbiór map i odpowiadających im humorystycznych opowieści o najdziwniejszych  geograficznych wyobrażeniach z historii ludzkości. Jak to ujmuje Empik: "od niewidzialnych łańcuchów górskich po wielkie widmowe morza".

Czym zwróciła moją uwagę? Całość brzmi jak idealna mieszanka różnych moich fascynacji :). Stare mapy, klimaty podróżnicze, historyczne ciekawostki i jeszcze jak wisienka na torcie - odmienne światopoglądy! Pamiętam, jak zaciekle polowałam kiedyś na "Opisanie świata" Marco Polo. Ten  dowcipny atlas też byłby świetnym uzupełnieniem dla mojej kolekcji :).

♥2. Denise Hunter - "Sezon życzeń"
Data premiery: 2017-09-18
Wydawnictwo: Dreams

O czym jest? O nietypowym konkursie na najlepszy plan zagospodarowania budynku, w którym nagrodą jest bardzo atrakcyjna posiadłość. Konkursie, po którym dwójka ludzi musi albo zrezygnować z marzenia, albo jakoś pogodzić swoje zupełnie różne wizje i się przy tym nie pozabijać ;). Brutalnie podsumowując, typowo świąteczny romans.

Czym zwróciła moją uwagę? Przyznam, że już powolutku zaczynam sobie tworzyć lekki TBR na Święta :). Ta Autorka zdobywa na Goodreads średnio co najmniej cztery z pięciu gwiazdek, więc książka powinna być dobra.

♥3. Mario Giordano - "Ciotka Poldi i sycylijskie lwy "
Data premiery: 2017-09-12
Wydawnictwo: Initium

O czym jest? O absurdalnych przygodach ekscentrycznej starszej pani z Bawarii po przeprowadzce na słoneczną Sycylię. Taka zagadka kryminalna w leciutkim, z deczka satyrycznym wydaniu.

Czym zwróciła moją uwagę? Sycylią i ogromnymi, przyozdobionymi czerwoną kiecką, czterema literami tytułowej ciotki na figlarnej okładce. Patrząc po Goodreads i blogach - wrażenia z lektury są różne. Niemniej, brzmi zabawnie, więc chciałabym kiedyś spróbować.

♥4. Christophe Galfard - "Wszechświat w twojej dłoni"
Data premiery: 2017-09-13
Wydawnictwo: Otwarte

O czym jest? Przystępnie o pięknie wszechświata.

Czym zwróciła moją uwagę? Odkąd pamiętam, uwielbiałam się wpatrywać w gwiazdy :). Dlatego też tak bardzo przyciągnęła mnie poniższa, cudnie minimalistyczna okładka :). Po krótkim zastanowieniu, postanowiłam dać się skusić. W końcu trochę szkoda, że nigdy się bardziej astrologią, czy fizyką nie zainteresowałam. Może pora to nadrobić!
fragment okładki książki "Wszechświat w twojej dłoni" Wydawnictwa Otwartego
♥5. Jim Kay - ilustrowana wersja "Harry'ego Pottera i więźnia Azkabanu" - recenzja
Data premiery: 2017-10-03
Wydawnictwo: Media Rodzina

O czym jest? To starannie wykonane, ilustrowane wydanie trzeciej części Harry'ego Pottera. Jeśli spotkaliście się wcześniej z dziełami Jima Kay'a - wiecie, jak bardzo są wyjątkowe :).

Czym zwróciła moją uwagę? W dzieciństwie marzyłam o takich pięknych wydaniach, a trzecia część jest moją ulubioną. Dużą rolę odegrały więc tym razem względy sentymentalne :).

♥6. Robert Hofrichter - "Tajemnicze życie grzybów"

Data premiery: 2017-10-03
Wydawnictwo: Prószyński Media

O czym jest? O tym jak zdumiewające są grzyby :D


Czym zwróciła moją uwagę? Chociaż sama ledwo co jeden grzyb od drugiego rozróżniam, to otacza mnie grono zamiłowanych grzybiarzy. Po prostu więc MUSIAŁAM umieścić tę książkę na liście :D.


♥7. Alexandra Bracken - "Pasażerka"
Data premiery: 2017-10-11
Wydawnictwo: SQN

O czym jest? O podróżującej w czasie młodej skrzypaczce, jej ponętnym piracie i całej masie przygód. Czyli YA science-fiction w pełnej krasie :D

Czym zwróciła moją uwagę? Tematyką :). Podróże w czasie to jeden z moich ulubionych motywów - a już zwłaszcza na jesień. Czasami robię sobie nawet całe maratony takich książek i opowiadań. Inna sprawa, czy akurat ta lektura naprawdę mi się spodoba. Wg jednej Greczynki o guście podobnym do mojego, którą obserwuję na Goodreads, to powieść pełna banalnych zdań, trochę za opisowa, z średnio interesującymi postaciami, a jednak rozrywka na cztery z pięciu gwiazdek. Już czeka na półce, więc przeczytamy, zobaczymy...
♥8. Olia Hercules - "Kaukasis. Kulinarna podróż po Gruzji i innych krajach Kaukazu"
Data premiery: 2017-10-25
Wydawnictwo: Buchmann

O czym jest? M.in. o wyrazistej gruzińskiej kuchni, tradycji i tożsamości. Dosłownie tu można tytuł zacytować ;).

Czym zwróciła moją uwagę? To była miłość od pierwszego spojrzenia na patchworkową okładkę :). Szkoda, że jeszcze tej książki nie mam, bo bym Wam ją tutaj od razu pokazała! I ta tematyka :). Na samą myśl aż człowieka chęć podróżowania z fotela podrywa ♥. W starciu książka - portfel 2:0.

A wy co macie na oku tej jesieni ^-^ ?

5 komentarzy:

  1. Czekam właśnie na książkę "Ciotka Poldi i sycylijskie lwy".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie jeszcze nie kupuję. Chętnie przeczytam o Twoich wrażeniach :).

      Usuń
  2. Pasazerka i Ciotka Poldi...-obie chetnie przeczytam:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ jestem do tyłu z tymi premierami :) Mam tyle książek na swoim stosiku, że szok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się szykuję do wielkiego przeglądu biblioteczki i anty-stosików do oddania do biblioteki. Za Chiny już nie mam miejsca na półkach i jak patrzę na niektóre pozycje, to takie nie w moim typie są, że aż się zastanawiam - co mnie skusiło do zakupu?!

      Usuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty