Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

5.12.2018

22 premiery książek - kwiecień i maj 2018


Proszę Państwa, proszę zapiąć pasy. Przed nami wyjątkowo niebezpieczne zatrzęsienie premier. Proszę mocno trzymać portfele i nie wyglądać przez okna księgarni! Kapitan życzy Państwu miłej podróży... ;).


♥1. Lucy Courtenay - "Wieczór filmowy"
Data premiery: 2018-04-04
Wydawnictwo: YA!

YA o tym, jak przyjaźń może się zmienić w coś więcej :).


♥2. Holly Bourne - "To zdarza się tylko w filmach"
Data premiery: 2018-04-04
Wydawnictwo: Zielona Sowa

O pełnej wzlotów i upadków miłości niedoszłego filmowca i pracownicy kina. Hmm... w moim wydaniu brzmi to trochę blado - polecam uwadze porywające opisy na stronach księgarni ;).

♥3. Anna Kurek - "Szczęśliwy jak łosoś"
Data premiery: 2018-04-04
Wydawnictwo: Poznańskie

O Norwegach - podobno najszczęśliwszym narodzie na świecie ;).

♥4. Junko Takahashi - "Japoński przepis na stuletnie życie"
Data premiery: 2018-04-04
Wydawnictwo: Czarna Owca

O najbardziej długowiecznych z Japończyków - prawdopodobnie z fragmentami wywiadów.
fragment nietypowej okładki "Niekończącej się historii" wydawnictwa Znak
Nie jestem przekonana co do tego stylu, ale mają ode mnie plus za odniesienie do treści i subtelną kolorystykę.
♥5. Michael Ende - "Niekończąca się historia"
Data premiery: 2018-04-04
Wydawnictwo: Znak

Skrótowo, bo większość zna ekranizację. O chłopcu, który przenosi się przez magiczną księgę do krainy fantazji :).

♥6. Jim Robbins - "Zadziwiający świat ptaków"
Data premiery: 2018-04-04
Wydawnictwo: Feeria Science

Zbiór opowieści o ptakach, pełen wesołych anegdot i przeróżnych ciekawostek.

♥7. Ray Bradbury - "451 stopni Fahrenheita"
Data premiery: 2018-04-18
Wydawnictwo: Mag

Nietypowe postapo. Nasz bohater jest strażakiem, którego głównym zadaniem jest niszczenie zakazanych przedmiotów - a w szczególności książek. Pewnego dnia uświadamia sobie jednak swój błąd, nijakość swojego życia - i postanawia pójść pod prąd ^-^.

To bardzo słynna powieść, która ciągle zbiera wyjątkowo pozytywne recenzje.

♥8. Michał Cessanis - "Made in China"
Data premiery: 2018-04-18
Wydawnictwo: Burda Publishing Polska

O Chinach i Chińczykach ze skupieniem na ciekawych ludziach i ich historiach. Opisy na stronach księgarni zapowiadają o wiele więcej, ale zobaczymy w praktyce. W końcu, załapała się na mój mini-maraton o Chinach ;).

♥9. Alexandra Bracken - "Podróżniczka"
Data premiery: 2018-04-18
Wydawnictwo: SQN

Druga część barwnej serii YA fantasy z podróżującą w czasie skrzypaczką.

♥10. Christina Hesselholdt - "Vivian"
Data premiery: 2018-04-18
Wydawnictwo: W.A.B.

Powieść oparta na faktach. Jakiś czas temu, ludzi na całym świecie zafascynowała historia "zwykłej" opiekunki do dzieci, która po śmierci okazała się niesamowicie utalentowaną fotografką. Wyobrażacie sobie, że przez przypadek odkryto aż 150 000 jej fotografii? A wcześniej o jej hobby nie wiedzieli nawet najbliżsi?

♥11. Roshani Chokshi - "Aru Shah i koniec czasu"
Data premiery: 2018-04-18
Wydawnictwo: Galeria książki

To barwna i niesamowicie zwariowana książka dla młodszych czytelników oparta na mitologii hinduskiej. Porównywana do twórczości Riordana. No, i widać, że wbrew pozorom są też inne dobre inspiracje niż tylko grecka, nordycka i celtycka!

♥12. Marissa Meyer - "Scarlet"
Data premiery: 2018-04-18
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc

To drugi tom popularnej Sagi Księżycowej, łączącej bajkowe inspiracje z science-fiction. Tym razem - z Czerwonym Kapturkiem i Wilkiem :).

♥13. Katherine Arden - "Niedźwiedź i słowik"
Data premiery: 2018-04-18
Wydawnictwo: Muza

Jak można wyczytać na stronie Empiku: to "cudowna wyprawa do średniowiecznej Rusi, gdzie magia jest częścią codziennego życia". Ciepła opowieść zainspirowana rosyjskim folklorem.
fragment fantazyjnej okładki "Niedźwiedzia i słowika" wydawnictwa Muza.
Jeśli wierzyć opiniom na Goodreads - zawartość jest równie bajeczna :).
♥14. Yee-Lum Mak - "Innymi słowy. Niezwykłe słowa z różnych stron świata"
Data premiery: 2018-04-18
Wydawnictwo: Egmont Polska

To gustownie zilustrowany zbiorek słów o niezwykłych znaczeniach, z różnych zakątków świata. Bardzo lubię takie zestawienia, więc już niejedno przeglądnęłam w sieci :). Temat w książkowym wydaniu widzę jednak po raz pierwszy :).

♥15. Li Qing - "Shinrin-yoku. Sztuka i teoria kąpieli leśnych"
Data premiery: 2018-04-18
Wydawnictwo: Insignis

O spędzaniu czasu w lesie, dla zdrowia i lepszego humoru ;). Ostatnio widziałam trzy pozycje w tym temacie, ale ta zdecydowanie najlepiej wypada w opiniach moich goodreadsowych znajomych.

♥16. Karolina Bednarz - "Kwiaty w pudełku"
Data premiery: 2018-04-25
Wydawnictwo: Czarne

O kobietach w Japonii - jak żyją, jak zmienia się sposób ich postrzegania przez społeczeństwo? Podejrzewam, że nastrojowo raczej cięższa lektura.

♥17. Naomi Novik - "Temeraire. Liga Smoków" (tom 9)
Data premiery: 2018-05-08
Wydawnictwo: Rebis

Ostatnia część kiedyś bardzo przeze mnie lubianej serii. O alternatywnym świecie, w którym w wojnach napoleońskich biorą udział... inteligentne i ogromne jak statki smoki.

♥18. Kasie West - "Miłość i inne zadania na dziś"
Data premiery: 2018-05-09
Wydawnictwo: Feeria Young

YA o młodziutkiej malarce próbującej odnaleźć siebie i swoje miejsce na świecie. W tajemnicy powiem Wam, że szykuję drugi mini-maraton z twórczością tej Autorki :). Dla ciekawych - pierwszy - klik!

♥19. Kristen Ciccarelli - "Ostatni Namsara"
Data premiery: 2018-05-09
Wydawnictwo: IUVI

Podobno niezwykłe fantasy z waleczną królewną w roli głównej. Pojawią się też smoki ^-^.

♥20. Kelsei Oseid - "Co widzimy w gwiazdach? Ilustrowany przewodnik po nocnym niebie"
Data premiery 2018-05-23
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

To pięknie ilustrowany przewodnik po gwiazdach - razem z dotyczącymi ich mitami i innymi ciekawostkami. Zawsze chciałam taki mieć ♥.

♥21. Benji Davies - "Cudowna wyspa dziadka"
Data premiery: 2018-05-23
Wydawnictwo:  Znak

Cytując Empik, to "pięknie zilustrowana opowieść, która uwrażliwia na to, że najbliżsi tak naprawdę nigdy nas nie opuszczają." Barwna, ciepła, zdecydowanie przygodowa książeczka dla najmłodszych :). Notuję tytuł na prezent!

♥22. Christine Feret - Fleury - "Dziewczyna, która czytała w metrze"
Data premiery: 2018-05-23
Wydawnictwo: Książnica

O czym jest?  Na początek - o Juliette, która uwielbia obserwować zatopionych w lekturze współpasażerów metra. Podejrzewam coś w stylu filmu "Amelia". Klimatyczne z motywem czytania :).

I tyle. Wpadło Wam coś może w oko? U mnie już widać parę na ostatnim stosiku:).

P.S. Jak tak przeglądam, to coraz więcej ciekawych, majowych premier znajduję! Jak "Bańka", czy "Gaumardżos. Opowieści z Gruzji". No, ale nie mogę w nieskończoność tego posta przedłużać...

31 komentarzy:

  1. Okładka "Niedźwiedzia i słowika" już rzuciła mi się w oczy w księgarni - jest prześliczna.
    A ja w tym miesiącu czekam na premierę nowej książki Bondy "Czerwony pająk" - ostatni tom z serii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niekończąca się historia mnie korci:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chcę przeczytać "Szczęśliwy jak łosoś" ;) Gdybym miała swój egzemplarz, to mogłabym nawet na spokojnie załatwić sobie autograf, bo pani Kurek uczy na mojej katedrze!

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie bardzo kusi "Niedźwiedź i słowik", po opisie liczę na coś wspaniałego. Poza tym, któż nie kocha średniowiecza? :)

    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie, którzy w tych czasach żyli raczej nie xD.

      Usuń
    2. No oni na pewno nie, to nie ulega wątpliwości. Średniowiecze to dosyć, hm, brutalny okres. Ale ma i jasne strony. :)

      Usuń
  5. Maj to istny kosmos. Strach przeglądać zapowiedzi. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedziałam, że aż tyle premier jest w najbliższym czasie, wow :)
    I z tego co widzę to większość młodzieżowych :)
    Ciężko będzie powstrzymać portfele i wzrok w księgarniach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, może ja po prostu nieświadomie te bardziej młodzieżowe powybierałam, bo jestem ostatnio padnięta i mam na jakąś lekką lekturę ochotę :D.

      Usuń
    2. A też może być :D Ale w sumie to dobrze. Takie są właśnie najprzyjemniejsze, bo przyjemnie się je czyta ze względu na lekkość :)

      Usuń
  7. Książkę Niedźwiedź i słowik właśnie czytam. Mocno mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to fajnie, bo też kupiłam i czeka grzecznie na półce :).

      Usuń
  8. Jest w czym wybierać. Ja na razie muszę spasować, bo mam do nadrobienia inne czytelnicze zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem zawsze zaskoczona jak dużo książek się wydaje każdego miesiąca :)
    Ja poluję na dziewczynę która czytała w metrze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mogę czytać takich postów! Nie, nie, nie... no dobra zapisałam kilka tytułów :D
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Powiem szczerze, że o żadnej z tych książek nie słyszałam, mimo, że śledzę nadchodzące nowości :D Kilka pozycji mnie zainteresowało, lecą na listę "chcę przeczytać" :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam w planach "Niedźwiedzia i słowika". Ta książka zdobywa świetne opinie :) prócz tego, seria Bracken mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo kochana, czy wpadło? Conajmniej połowa listy będzie moja! :D

    Baaardzo chciałabym zaopatrzyć się w "Niekończącą się historie" ale musze zobaczyć więcej 'środka' bo na pierwszy rzut oka nie podobają mi się chyba te ilustracje :(

    Wszystkim polecam "Scarlet" i całą Sagę Księżycową - jedna z lepszych serii jakie czytałam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdziłam właśnie w swoim egzemplarzu i to nie jest wydanie ilustrowane. Za to ma czcionkę w dwóch kolorach - ciemnym morskim i ciemnym pomarańczu.

      Usuń
    2. OK - kupiłaś mnie :D Lubię takie bajery!

      Usuń
    3. P.S. Nie chcę się czepiać ale każdy w naszym kraju zna tę historię pod tytułem "Niekończąca się OPOWIEŚĆ"... WTF z tą 'historią'? o.O

      Usuń
    4. W sumie obie mogą być jako tłumaczenie, a kto tam wie, jak to prawnie jest :D. Może coś w stylu hecy jak z Moaną i Vaianą? :D

      Usuń
  14. "Niedźwiedź i słowik" przeczytany, zabrała mnie ta książka w przeszłość, kiedy czytałam baśnie rosyjskie godzinami. Bardzo sympatyczna i ciekawa opowieść z naprawdę fajną bohaterką.

    OdpowiedzUsuń
  15. Sporo ciekawych tytułów :)

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty