Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

8.24.2019

Na plaży - oryginalny tag książkowy

Już prawie jesień, a ja jeszcze podsumowania letniego TBRu nie zrobiłam! No, nic. Kiedyś się za to zabiorę ^^. Na razie, co powiecie na oryginalny tag Na plaży? Bo zdecydowanie chciałabym pozostać jeszcze w wakacyjnych klimatach!  Zapraszam do zabawy :).
Tytuł: Na plaży
Autorka: mój oryginalny tag
Język oryginału: polski


♥1. SŁOŃCE WYSOKO NA NIEBIE - wybierz bestseller

Z tego, co pamiętam, nie wspominałam Wam tu jeszcze o "Player one" Ernesta Cline'a. A szkoda! To naprawdę wciągająca książka science-fiction. Może i trochę YA, ale osadzona w wyjątkowo dopracowanym świecie. Takim powiedzmy - postapo, gdzie większość życia spędza się w wirtualnej rzeczywistości. I to jakiej! Widać, że Autor jest geekiem zafascynowanym latami osiemdziesiątymi :D.

W każdym razie, dużo akcji i humoru - gwarantowane :). Tylko zakończenie takie jakieś marne... No, nic. Zawsze można sobie na koniec ekranizację obejrzeć :). A to to już jest całkiem taka amerykańska bajeczka. Ale wyjątkowo sympatyczna :). I na dodatek - ciekawy przypadek! Bo chociaż prawie, że wszystko w niej pozmieniali, to jednak atmosfera im wyszła kropka w kropkę jak w książce!

♥2. POWIETRZE DRŻĄCE OD UPAŁU - książka z leniwie toczącą się akcją

Może... "Prawdziwa historia McDonald's - wspomnienia założyciela" - Ray'a Kroca. Taka fascynująca, biznesowa historyjka - w oldchoolowym klimacie "American dream" :). Niektórzy co prawda narzekają, że to już pozycja z deczka przestarzała, ale jak dla mnie - to idealna migawka dawnych lat.

Muszę przyznać, że Ray Kroc był wspaniałym narratorem. Takim czarującym, urodzonym gawędziarzem :). W ogóle, był naprawdę interesującą postacią. Pełną energii, z niemalże przerysowaną osobowością, trochę nieokrzesaną, ale też niesamowicie sympatyczną. Co prawda, jego podejście do żon nie było właściwe, ale koniec końców - był świadomy swoich wad i nie próbował ich zataić.

♥3. WIDOK NA MORZE - lektura z nadmorskim tłem
Tutaj mam zagwozdkę, bo ostatnio aż dwie takie przeczytałam ;). No, nic. Będzie chronologicznie! "Zakochani w świecie. MALEZJA" Joanny Grzymkowskiej-Podolak, czyli o wyprawie życia do państwa z dwóch kawałków rozdzielonych Morzem Południowochińskim. 

Zakochani w świecie... Radośnie brzmi ten tytuł, prawda? I okładka taka wesoła. A środek? Środek też jest pełen dobrej energii :). To taka barwna i pełna treści, szczera i entuzjastyczna opowieść z podróży! 

Zdecydowanie polubiłam Autorkę tej powieści :). Nawet się w końcu przyzwyczaiłam do tych jej licznych dialogów, co to mi złośliwie lekturę przerywały :D.
fragment okładki "Zakochanych w świecie. MALEZJA" wydawnictwa  Edipresse Książki. We wręcz wibrującym kolorze, dobrze pasującym do treści :). W ogóle, duży plus za oprawę wizualną! Taki zgrany duet -  żony pisarki i męża fotografa :).
♥4. SPACERY PO PLAŻY - lekka książka romantyczna lub lifestyle'owa
Helen Russell - "Atlas szczęścia". Wyjątkowo pozytywna lektura o tematyce lifestyle'owej, poświęcona różnym pomysłom na szczęście. Momentami chaotyczna, choć ułożona według prostego schematu: 1 kraj - 1 rozdział obrazujący poglądy mieszkańców + jednostronne podsumowanie / krótkie rady (te akurat trzeba by dopracować).

Nie dałabym tej książce 5/5 gwiazdek, ale naprawdę widać, że Autorka jest doświadczoną dziennikarką. Jej eseje są zgrabne, dość lekkie, a wystarczająco treściwe. Naprawdę wciągające - po prostu umie przykuć uwagę czytelników.

♥5. CHLUP DO WODY! - powieść, której bohater ciągle wpada w tarapaty
Katherine Applegate - "Drzewo życzeń", czyli króciutka książka familijna, której narratorem jest... dwustuletni dąb (nasze tytułowe drzewo życzeń). Dąb, który ku przerażeniu wroniej przyjaciółki i innych zwierzęcych mieszkańców, ma zostać wkrótce ścięty! Ale bez obaw ;). To książka dla dzieci, więc całość jest oczywiście słodka i podnosząca na duchu ;). Co ważne, powieść porusza także delikatnie kwestię tolerancji (tematyka imigracji, wyjątkowo ważna w Stanach, motyw przyjaźni dzieci z różnych kultur).

♥6. ZAGUBIONY KLAPEK - książka z fabułą, w której zagubił się rozsądek

Kasie West - "Blisko Ciebie".  Z plusów - w miarę dobre YA, przyjemne w odbiorze (w typowym lekkim stylu Kasie), z dość sympatycznymi bohaterami i próbą poruszenia ważnych tematów (średnio udaną, ale zawsze coś). Niestety, też raczej schematyczne i płaskie, dość nierealistyczne i zdecydowanie rozwlekłe...
♥7. PIASEK W BUTACH - irytujący bohater wakacyjnej książki
Becky z "Gorgeous" Paula Rudnicka. Na audiobookowe wydanie "Gorgeous" natknęłam się przez przypadek na Spotify. Zapowiadało się nieźle. Znane mi już wydawnictwo Scholastic, lektorka o monotonnym, ale nieirytującym głosie (Elizabeth Morton), do tego fabuła w stylu tych lepszych Meg Cabot. Ot, lekka, bardzo amerykańska komedia z motywem przemiany jak z kopciuszka. 

Niestety, już w pierwszej połowie całość ewoluowała w przestylizowaną satyrę Hollywood i kto wie, czego tam jeszcze. A główna bohaterka zgubiła gdzieś po drodze - zamiast szklanego pantofelka - ostatnie szare komórki i resztki empatii. W końcu, przeliczyłam, ile mi jeszcze zostało godzin audiobooka - sporo - i zrezygnowałam.

♥8. RYBKA NA KOLACJĘ - książka, która najlepiej "smakuje" latem
"Słuchaj swojego serca" Kasie West. Nie dość, że rozgrywa się w pięknej miejscowości nad jeziorem, to jeszcze jest lekka, słodka i bardzo wciągająca. Taka perełka wśród YA. Uroku dodają jej zdecydowanie sympatyczne, świetnie wykreowane postaci oraz naturalnie brzmiące dialogi. 

Szczerze, jestem z tej powieści bardzo zadowolona. Tym razem skusiłam się na przesłuchanie audiobooka w oryginalnej wersji językowej. Cudne wydanie, z niesamowitą lektorką (Norą Jones). Czysta, żywa przyjemność!

-> pełna recenzja

Jakie byłyby Wasze odpowiedzi? :)

18 komentarzy:

  1. Bardzo fajny tag i ciekawe odpowiedzi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry pomysł z tym Tagiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy tak! Zapisałam sobie do sprawdzenia tę książkę o Malezji ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znalazłam po promocji w Biedronce za 10zł chyba :D, a normalnie cena okładkowa jest spora. Warto polować ;

      Usuń
  4. Najlepsze jest to, że o żadnej z książek nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :). W tagach też się staram takich używać, o których jeszcze na blogu nie pisałam.

      Usuń
  5. Z wymienionych przez Ciebie książek, czytałam tylko te Kasie West. Ja bardzo lubię tę autorkę, pisze ona bardzo lekkie i urocze książki. Mimo, że w niektórych schemat goni schemat, a zakończenie da się przewidzieć nawet jeśli nie zaczęło się jeszcze czytać to i tak bardzo przyjemnie spędza się przy nich czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja na niektóre narzekam, ale tak naprawdę ogólnie też tę Autorkę lubię :). Jak inaczej podsumować ileś tam już przeczytanych i kolejne na półce :D. Nawet mini-maraton jej książek na blogu miałam :).

      Usuń
  6. Ciekawe są te tagi książkowe ;). Przyznam szczerze, że nie znam żadnej z wymienionych przez Ciebie książek, ale nie wyglądają one na moje klimaty czytelnicze, więc w sumie się nie dziwię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaczytanego września życzę ❣

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty