Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy - bądź na bieżąco :)

9.23.2019

Książkowe plany na jesień 2019

23 września i w końcu oficjalnie jest u nas jesień!

Przyznam, jestem zmarzluchem i już dawno uzbroiłam się we wszelkiego typu sweterki. Ot, sweterkowa pogoda, zdecydowanie przyszła z wyprzedzeniem. Ale i tak uwielbiam jesień! Miałam nawet zamiar uczcić jej nadejście jakimś tagiem (coś w stylu zeszłorocznego). Nastrój mi się jednak zmienił i teraz akurat mam ochotę z Wami po prostu pogawędzić :).



Książkowe wspomnienia:

Jesień... Kiedyś oznaczała przygotowania do szkoły, staranny wybór zeszytów i obowiązkowo - uroczyste otwarcie nowego kalendarza. I nic, że po dwóch tygodniach zamieniał się w chaotyczną plątaninę kolorowych zapisów, kleksów z korektora i naklejek. Pierwszy wpis musiał być I D E A L N Y :D.

Teraz szkoła i nawet studia to już dla mnie tylko wspomnienia. Mam jednak wrażenie, że jesień na zawsze będzie dla mnie czasem marzeń, obmyślania planów na kolejny rok i wszelkiego rodzaju inspiracji.

Ech... Też Was taka lekka nostalgia na jesień dopada? Pewnie dlatego aż tylu ludzi swoje dawne, ulubione lektury o tej porze roku "odkurza" ;).

Ostatnio ciągle mi coś o starych czasach przypomina! Parę lat temu pewnie poszłabym sobie na nastrojowy spacer wśród żółciutkich, czy czerwieniących się drzew wprost do mojej ulubionej biblioteki z dzieciństwa. Teraz to już jednak nie to samo. Ot, całkiem ją zmodernizowali - pozbywając się przy okazji starych książek i przytulnych, zakurzonych zakamarków wśród przerośniętych roślin. Nawet mój ulubiony, ogromny, pełen życia dąb, który mogłam bez końca podziwiać z okien - został już ścięty...

Koniec lata...

Jak tylko za oknem robi się buro, zaczyna mnie ciągnąć w stronę specyficznego typu książek. Nastrojowe, z wyrazistymi bohaterami, pełne emocji i splątanych ludzkich losów - ale wyjątkowo ciepłe i sympatyczne :).

Końcówkę lata spędziłam m.in. z:

1. "Czytelniczką znakomitą" Alana Benneta, krótkim audiobookiem wydawnictwa Media Rodzina, który przywiozłam z urlopu w charakterze pamiątki :). To taka lekka satyra - próba ukazania bardziej ludzkiego oblicza angielskiej królowej. Czyta Anna Seniuk, która w rolę wpasowała się idealnie! Jak dla mnie, była prawdziwym sercem tej lektury :).

2. "The Library of Lost and Found" Phaedry Patrick, opowieścią z malutkiej nadmorskiej miejscowości, w stylu podobnym do Fannie Flagg. Urocza, osobliwa historia o tym, jak znaleźć własną drogę i żyć chwilą, szczęśliwie - pomimo skomplikowanej rodzinnej dynamiki i niefortunnych wyborów z przeszłości.

3. "The Accidentals" Sariny Bowen, świetną lekturą YA? New Adult? ... w której główna bohaterka po śmierci ukochanej mamy spełnia marzenie z dzieciństwa - po raz pierwszy nawiązuje kontakt z ojcem. Gwiazdą rocka, wiecznym chłopcem w stylu Freddie'go Mercury'ego, który do tej pory zupełnie ignorował jej istnienie...

Książkowe plany na jesień:

1. Definitywnie doczytać "Wśród mangowych drzew. Wspomnienia z dzieciństwa w Indiach" Madhur Jaffrey (Wydawnictwo Czarne, seria Dolce vita)! Tę fascynującą lekturę zaczęłam jeszcze w Ustce, ale dopiero ostatnio porządnie się w nią wczytałam.

Narratorka - sama Madhur (czyli słodka jak miód) - z niesamowitym czarem i ciepłem snuje opowieść o dziejach swojej rodziny - bogatym, postępowym indyjskim rodzie z kasty urzędników / wojowników, a przy tym o historii, kulturze i przede wszystkim - kuchni swojej ojczyzny.
Zdjęcie jeszcze z wakacyjnego urlopu, z kolorowo udekorowanej kuchni w Ustce. Z przodu - "Wśród mangowych drzew" Wydawnictwa Czarnego. Minimalistyczna, a wyjątkowo barwna i kusząca okładka!

2. Pięknie wydana "Mongolia. W poszukiwaniu szamanów" Elżbiety Sęczykowskiej (National Geographic). Że takie bogato ilustrowane cuda udaje się czasem dostać za grosze po promocji!

3. Trylogia Silos Hugh Howey'a (wydawnictwa Papierowy Księżyc), seria YA, postapokaliptyczna, podobno z wielowymiarowymi postaciami. Cegiełki na długie, jesienne wieczory :).

Jesienne premiery:

Na jesień zawsze jest pełno premier, w tym sporo atrakcyjnych wydań. Z tegorocznych nic mnie jednak jeszcze nie skusiło. Blisko były jedynie ilustrowane wydanie czwartej części Harry'ego Pottera i "Atlas nieba" Edwarda Brooke-Hitchinga. Nad tym ostatnim jeszcze się zastanawiam pod kątem świątecznych prezentów - zdecydowanie muszę jednak najpierw zobaczyć na żywo.

A jakie są Wasze czytelnicze plany na jesień?

13 komentarzy:

  1. Trzymam kciuki za pomyślną realizację wszystkich planów. Ja postanowiłam sobie, że do końca roku nie zamawiam już żadnych książek i wyczytuje tę, które od dłuższego czasu zalegają na moich półkach. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też próbuję te, co już mam głównie czytać :).

      Usuń
  2. Oby wszystkie plany udało Ci się zrealizować. Kocham jesień za piękne kolory, które zaczynają nas otaczać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oby wszystko Ci się udało zrealizować :-) Lubię jesień, żeby tylko pogoda dopisała, to będzie super :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w tym miesiącu zachwyciłam się Cunninghamem☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie ostatnio przeczytałam "Ring girl" Kasi Haner, którą zresztą można wygrać u mnie na blogu :) obecnie wzięłam się za mocny thriller :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na pewno w planach jesiennych mam zakupy, cierpię na deficyt ubrań

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne plany, powodzenia w realizacji! U mnie sporo książek w kolejce: przede wszystkim sf Cieplarnia Aldissa oraz urban fantasy Fałszywy Pieśniarz Raduchowskiej.

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz, akceptujesz, że jeśli spełni moje zasady, pojawi się tam, gdzie go zostawiłeś/aś. Posty czasami aktualizuję. Zawsze możecie go usunąć. Jeśli chcecie go usunąć, a jeszcze jest u mnie w moderacji - napiszcie najlepiej w następnym komentarzu i oba usunę.

Goodreads - ostatnio przeczytane

The Simple Wild
Can't Wait to Get to Heaven
The Accidentals
Suddenly Royal
The Library of Lost and Found
Zakochani w świecie. Malezja
Czytelniczka znakomita
Listen to Your Heart
Better off Friends
Atlas szczęścia
Love & Luck
Drzewo życzeń
Za rękę z Koreańczykiem
Rekin z parku Yoyogi
Love & Gelato
Love Factually: 10 Proven Steps from I Wish to I Do
The Oracle Year
American Panda
Laowai w wielkim mieście. Zapiski z Chin
Boże Narodzenie w Lost River


Strona po stronie's favorite books »

Archiwum

Popularne posty